سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی ویژگیهای کمپرسورهای هوای روتاری دوار

کمپرسور هوا روتاری دوار به دلیل چندین ویژگی طراحی، در حال سبقت گرفتن از مدل‌های پیستونی در بخش صنعتی هستند. در یک کمپرسور هوای پیستونی، هوا از طریق شیر ورودی به داخل سیلندر مکیده شده و سپس از طریق یک پیستون فشرده می‌شود. سپس می‌توانید از هوای تازه تحت فشار برای ابزارها و کاربردهای مختلف پنوماتیک مانند میخ، پیچ، برش، خشک کردن، رنگ آمیزی و درزگیری استفاده کنید. کمپرسورها حجم هوای کمتری نسبت به بلوئر تولید می‌کنند، اما فشار هوای ایجاد شده توسط کمپرسورها از انواع بلوئر هوا بیشتر است.

اگر به این فکر می‌کنید که چگونه یک کمپرسور روتاری دوار را برای کارهای خود انتخاب کنید، باید در نظر بگیرید که آنها دارای قطعات متحرک کمتری هستند، به همین دلیل سر و صدای کمی ایجاد کرده و در طی چرخه‌های کاری، گرمای کمتری تولید می‌کنند. به لطف سادگی نسبی طراحی آنها، کمپرسورهای هوای روتاری دوار به نگهداری کمتری نیاز دارند و عموما طول عمر بالایی دارند. کمپرسورهای روتاری در انواع قابل حمل و ثابت در دسترس هستند که برای طیف وسیعی از مصارف شخصی و صنعتی مناسب خواهند بود.

کمپرسورهای هوای روتاری دوار

راهنمای انتخاب کمپرسورهای هوای روتاری دوار

کمپرسور را چگونه انتخاب می‌کنید؟ در زیر، ما چگونگی انتخاب کمپرسور هوای مناسب را برای شما بیان کرده‌ایم.

پیش نیازهای کمپرسورهای هوای روتاری دوار خود را تعیین کنید

الزامات CFM (فوت مکعب بر دقیقه) هر برنامه‌ای را که قصد دارید روی کمپرسور هوا خود اجرا کنید را تعیین کنید. اکثر کاربری‌ها به محدوده‌ای بین 2 تا 13 CFM نیاز دارند. به عنوان مثال، آچار پنوماتیک با CFM 2.5 کار می‌کند. بسته به اندازه ابزار و میزان فشار هوای مورد نیاز برای کاربرد، آچار هوا می‌تواند تا میزان CFM 5 نیاز به فشار هوا داشته باشد. در همین حال، برش‌های پنوماتیک برای کار، بین 8 تا 16 CFM فشار هوا نیاز دارند.

به عنوان یک قاعده کلی، ابزارهایی که کارهای ساده‌ای مانند میخ زدن و پیچ زدن را انجام می‌دهند، فقط به CFM 5 نیاز دارند، در حالی که ابزارهای ساخته شده برای برش و کارهای صنعتی به 2 یا 3 برابر فشار بیشتر نیاز دارند.

کل الزامات هوایی را محاسبه کنید

وقتی هر یک از نیازهای CFM را برای ابزارها و برنامه‌هایی که قصد اجرای آن از طریق کمپرسورهای هوای روتاری دوار دارید را تعیین کردید، این تعداد را به عدد کلی اضافه کنید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید یک برش را اجرا کنید که به CFM 15 نیاز داشته باشد، یک سنباده پنوماتیکی که به CFM 16 نیاز دارد، یک میخ پنوماتیکی که به CFM 5 نیاز دارد، یک آچار پنوماتیکی که به CFM 5 نیاز دارد و یک اره پنوماتیکی که به CFM 16 نیاز دارد، کل نیازهای ترکیبی شما 57 خواهد بود.

هنگامی که CFM 20 اضافی را به احتمالات خود اضافه کنید، در مواقعی که تمام فرآیندها به طور همزمان اجرا شوند، در نهایت به CFM 77 احتیاج خواهید داشت.

H3 CFM مورد نیاز را محاسبه کنید

با وجود تعداد ترکیبی از نیازهای مختلف CFM به رقم کل، شما باید تعیین کنید که در کل چرخه شما به چه مقدار CFM احتیاج دارید. به عنوان مثال، اگر انتظار دارید که ابزارها برای 70 درصد از هر چرخه وظیفه فعال باشند، لازم است که کل نیازهای هوای ترکیبی خود را در 0.7 ضرب کنید.

محاسبه مقدار CFM مورد نیاز در کمپرسورهای هوای روتاری دوار به شرح زیر است:

77 * 0.7 = 53.9

خوشبختانه، بیشتر کمپرسورهای روتاری دوار می‌توانند بیش از 53.9 CFM را در هر چرخه وظیفه ارائه دهند.

تعیین PSIG مورد نیاز

اکنون که کل CFM مورد نیاز برای نیاز ابزارهای هوایی خود را می‌دانید، باید PSIG (پوند بر اینچ مربع گیج) مورد نیاز سیستم هوای فشرده خود را تعیین کنید. در بیشتر موارد، ابزارهای پنوماتیکی به 90 تا 100 PSIG نیاز دارند. ابزارهایی که بطور خاص برای تامین فشار هوا برای ابزارهای باز کردن پیچ‌های چرخ اتومبیل طراحی شده‌اند، معمولا به 150 PSIG احتیاج دارند.

در حالی که می‌توانید این محاسبه را به تنهایی انجام دهید، در حالی که الزامات PSIG ابزارهای مختلف را بررسی می‌کنید، باید مشخصاتی که تولیدکننده تجهیزات در نظر گرفته را نیز در نظر بگیرید. به طور کلی، شما باید دستگاهی را خریداری کنید که بتواند همه چیز را همزمان و فراتر از شرایط عادی انجام دهد.

ولتاژ و فاز را بررسی کنید

بسته به مکانی که می‌خواهید کمپرسور هوا را مستقر کنید، باید ولتاژ و فاز موجود در آن منطقه را بدانید. اگر نمی‌توانید به تنهایی به آن اطلاعات دسترسی پیدا کنید، یک متخصص برق استخدام کنید تا ولتاژ و فاز را تعیین کند. برای اطمینان از استقرار کمپرسور هوا در محلی با منبع انرژی کافی برای دستگاه و اتصالات مختلف جانبی آن، به این اطلاعات نیاز دارید.

هنگامی که همه چیز را روشن کرده‌اید و در وسط برنامه‌های مختلف پنوماتیکی قرار دارید، یکی از بدترین اتفاقاتی که می‌تواند رخ دهد این است که یک فیوز که برای روشن کردن و متوقف کردن همه دستگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، نتواند میزان جریان مورد نیاز دستگاه‌ها را از خود عبور دهد. ولتاژ و فاز را بشناسید و کمپرسور هوا خود را بر این اساس مشخصات انتخاب کنید.

اندازه مخزن را تعیین کنید

پس از تعیین تمام نیازهای CFM، PSIG و ولتاژ برای سیستم هوای فشرده شده، باید اندازه مخزن مناسب را برای برنامه‌های خود انتخاب کنید. بسته به این که آیا قصد دارید در یک مقیاس کوچک، متوسط ??یا بزرگ کار کنید، باید یک راهنمای اندازه‌گیری کمپرسورهای هوای روتاری دوار را در نظر بگیرید. متداول‌ترین اندازه مخزن در کمپرسورهای هوا 80 گالن، 120 گالن و 240 گالن است.

اگر قصد دارید از کمپرسور هوای خود برای پروژه‌هایی در اتاق کار یا گاراژ منزل خود استفاده کنید، احتمالا یک مخزن 80 گالنی پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود. اگر قصد استفاده از کمپرسور هوای خود را در کارگاهی با ابزارهای بزرگ‌تر دارید، به مخزن بزرگ‌تر با حداقل ظرفیت 120 گالن نیاز دارید. اگر در حال خرید یک کمپرسور هوا جهت استفاده در کارخانه‌ای با دستگاه‌های دارای نیروی هوای بزرگ‌تر هستید، باید یک کمپرسور هوا با مخزنی به ظرفیت 240 گالن خریداری کنید.